بالصور تسريب صور اباحية قيل انها لمذيعة داعمة للأخوان المسلمين “شاهد ردة فعلها

0
345

 

 

نقلا عن موقع المجهر

سجل اليومين الماضيين سجالا واسعا في مصر بسبب تسريب صور فاضحة للمذيعة المصرية ” الناشطة المعروفة بدعمها للأخوان المسلمين ” آيات عرابي, حيث انتشرت الصور بشكل واسع على مواقع التواصل الاجتماعي , وتم اطلاق هاشتاج آيات_عرابي_شمال لذي تصدر المواقع بعد ساعات من تداوله.%d8%a7%d9%8a%d8%a7%d8%aa

وفي أوّل ردّ منها، نشرت الإعلامية المصريّة آيات عرابي تعليقا عبر صفحتها الرسمية بموقع التواصل الإجتماعي “فيسبوك” قالت فيه: “بالنسبة للجان الالكترونية بتاعة مخابرات فيفي عبده, مش ده الاسلوب اللي توقفوني بيه, تفبركوا صور تعملوا فيديو رقص وتحطوا عليه اسمي مش ده الاسلوب, وبعدين حد يقول لاذكى اخواته المقطف صاحب الفكرة ان الناس علطول هتفكر لو كان ليها صور حقيقية ما سكتوهاش ليه من الاول ؟ لان الناس عندها عقل مش ظباط في مخابرات فيفي عبده.

وأضافت آيات : اقولكم خلوا كل اللي شغالين في المخابرات يلبسوا طرح ويكشفوا راسهم ويدعوا عليا عشان انا مكملة شغلي وان شاء الله كل يوم هنشر فيديوهات وبوستات العساكر واكتر من الاول والمجلة مش هتبقى بس مجلة دي هتبقى محطة راديو على الانترنت كمان (في الاول بس) ولسة ايدي هتتقل اكتر على قفا الجيش المصرائيلي بتاعكم .. خلوا مدير المخابرات يعمل زار ويلبس طرحة ويكشف راسه ويدعي عليا.”

ورداً على آيات عربي ودفاعها عن نفسها , تداول النشطاء المصريين%d8%a7%d9%8a%d8%a7%d8%aa-1 دليلاً قاطعاً على صحة الصور الجنسية العارية للناشطة الأخوانية , حيث قاموا بتداول هذه الصورة وتحدوها أن تثبت عدم صحتها .

 

الجدير بالذكر أن المذيعة والناشطة آيات عرابي عرفت بمساندتها لجماعة الإخوان المسلمين بمصر خلال كتابتها وتعليقاتها،

آيات كانت قد بدأت مسيرتها في الإعلام المصري كمذيعة عام 1992 بالقناة الثالثة بالتليفزيون المصري, وعملت لمدة عام واحد بالقناة ثم هاجرت إلى أمريكا, وهناك واصلت مشوارها الإعلامي وذلك بعملها بمحطة التليفزيون العربية في ولاية نيويورك الأمريكية.

المجهر